Cicle Superior


ELS NENS I NENES DE 5è A TREBALLEM EN CARNAVAL






ELS NENS I NENES DE 6è B HEM ANAT D'EXCURSIÓ A LA FÀBRICA DANONE




PROJECTE DE 6èB: EL TRIANGLE DE LES BERMUDES

Aquest segon trimestre hem iniciat el projecte de classe. Aquests són els treballs de la primera recerca d'informació per internet.

El triangulo de las bermudas

Ya desde la era de la vela, las naves que viajaban a Europa pasaban continuamente por esta zona para aprovechar los vientos dominantes y la Corriente del Golfo. Luego, con el desarrollo de las máquinas de vapor y los barcos con motores de combustión interna, gran parte del tráfico del Atlántico Norte siguió cruzando (y aún lo hace) a través del área del supuesto «Triángulo de las Bermudas».
La Corriente del Golfo, un área con un tiempo muy inestable (conocida por sus huracanes), también pasa por el triángulo al abandonar el mar Caribe. La combinación de un denso tráfico marítimo y el tiempo tempestuoso hace posible que algunos barcos se adentren en tormentas y se pierdan sin dejar rastro, especialmente antes del desarrollo de las telecomunicaciones, el radar y los satélites a



La primera mención documentada acerca de desapariciones en el área se hizo en 1951: E. V. W. Jones —periodista de Associated Press— escribió respecto a algunos barcos perdidos en la zona de las Bahamas.
Jones dijo que las desapariciones de barcos, aviones y pequeños botes eran «misteriosas». Y le dio a esta zona el mote de «Triángulo del Diablo». Al año siguiente (1952) George X. Sand afirmó en un artículo de Revista de Destino que en esa zona sucedían «extrañas desapariciones marinas».
En 1964, el escritor sensacionalista Vincent Gaddis (1913-1997) acuñó el término «triángulo de las Bermudas» en un artículo de la revista amarillista estadounidense Argosy. Al año siguiente publicó el libro Invisible Horizons: True Mysteries of the Sea (‘Horizontes invisibles: los verdaderos misterios del mar’), donde incluía un capítulo llamado «El mortal triángulo de las Bermudas». Generalmente, Gaddis es considerado el inventor del «triángulo» de las Bermudas.
Pero diez años después, el pretendido misterio se convirtió en un verdadero mito gracias a Charles Berlitz (1914-2003), escritor neoyorquino de ciencia ficción, que en 1974 escribió el superventas El Triángulo de las Bermudas, donde copió bastante texto de Gaddis y recopiló casos de desapariciones (muy manipulados y mal presentados), mezclados con falsedades y flagrantes invenciones.


Manuel Salguero Cristo

La coca i la cocaïna

Un dia de pluja, la coca va anar al camp a buscar cargols. Quan anava de camí es va trobar un paquet, a dins hi havia cocaïna , però com que la coca no sabia QUE ERA COCAÏNA, LLAVORS SE LA VA MENJAR , I LLAVORS COM ESTAVA TAN BONA, VA BUSCAR PER TOT ARREU I NO VA TROBAR GENS NI MICA. LLAVORS ES VA ANAR A CASA , PERÒ DE CAMÍ ES VA TROBAR UN MERCAT NEGRE I VA PASSAR I VA veure la cocaïna que la venien, i la coca va comprar de tot i ja va anar a casa. On s'ho va menjar tot, però es va posar malalta i va trucar al metge, i el metge li va dir:
  • vostè ha pres cocaïna ?
  • Si, molta. Perquè?
  • Perquè això es dolent per la salut. I llavors no va menjar més.

    Antonio Vázquez 6è A

Projecte Mitologia Egipcia


Els alumnes de 6èA han començat un nou projecte.
Aquest curs extudiarem la motilogia egipcia i per a això ja hem començat parlant del que sabem i el que volem saber:


Què sabem dels déus egipcis?
El déu del sol (Juan R)
El faraó era el cap que manava a Egipte (Antonio V.)
Hi ha un déu que té cara de toro i dues banyes (Juan F.)
Hi ha un déu escorpión (Antonio A.)
Hi ha un déu amb cara de gos (Antonio E.)
Hi un déu de l'inframón (Abraham)
Hi ha un déu amb cara de lleó (Zaka)
Hi ha una deesa que té cos de hipopòtama embarassada (Juan Fco.- Nico)
Hi ha un altre amb cos de pop (Antonio A.)
Hi ha escarbats (Antonio E. Juan R.)
Cada dia, abans que sotís el sol un monjo es purificava i purificava l'aire amb incens (Nico)
Un déu va matar al seu germà (Antonio A.)
La seva don li va ressucitar ajuntant el seus trossos (Antonio E.)
Havia un déu nan que tenia la llengua mot llarga i cara de mico (Juan Fco. Zaka, Juan F.)
Hi havia un déu amb cara de cocodril (Antonio V.)
La deesa, dels trossos del seu marit es va quedar embarassada (Nico)
Portaven diferents amulets (escobar i Nico)

QUÈ EN VOLEM SABER?
Antonio Escobar: “Els poders que tenien”
Juan Ramírez: “ per què l'escarbat dona la volta al sol”.
“per què els déus tenen cares diferents”
María: “per què són déus?”
Viki: “Què signifquen els dibuixos dels animals? (jeroglífics)”
Juan F: “Vull saber com fan màgia.”
Antonio “Vàzquez: Vull saber com es diuen els déus.”
Zaka: “Perquè tenen cara d'animals?”
Ana: “Quin poder té cada déu?”
Isa: “de on venien les dones?”
Carmen: “Perquè tenen tantes dones?”
Nico: “Perquè havien déus?”
“Per què eren déus?”
Antonio A. “Per què són déus?”
Abraham: “Qui va ser el primer déu del món?”

LA MINA ENGLISH RADIO

Els nens i nenes de cicle superior hem anat al Bosc Tancat

A la secretaria del centre:


* Podeu demanar certificacions referents a la vostra escolarització a les antigues escoles de la Mina: Jara, Casalot, Marinada, Tirso de Molina, Jacinto Benavente i La Mina. Si heu fet fins a 8è i vau aprovar totes les assignatures esteu en possessió del Graduat Escolar, del contrari esteu en possessió del Certificat d'Escolaritat.
* Podeu fer el pagament dels llibres dels vostres fills i/o filles.
* Podeu entregar documentació relativa a la petició d'ajuts per a material escolar, logopèdia, menjador. Puntualment us informarem dels terminis per a demanar els diferents ajuts.
* Podeu inscriure els vostres fills/es a la nostra escola. Us informarem del període per poder-ho fer.